Care este primul pas de făcut atunci când îți propui să te conectezi cu clienții tăi pe Instagram? Înainte de toate, ar trebui sa începi prin a face un cont de business în setările Instagram. Acest lucru este esențial, deoarece fără acest tip de cont nu vei putea folosi instrumentele de analiză ale platformei. De asemenea, este de dorit ca, înainte să începi să te prezinți pe Instagram, să te gândești care sunt scopurile tale.

Multe firme sau influenceri desfășoară campanii de marketing pe Instagram, dar scopurile pe care le urmăresc sunt foarte diferite pentru fiecare dintre aceștia. Unele dintre cele mai comune obiective sunt:

  • Creșterea gradului de conștientizare a mărcii sau persoanei
  • Generarea de clienți
  • Creșterea numărului de vânzări

Iată câțiva pași pe care îi sugerăm pentru început, în cazul în care alegi acest drum:

  1. Crește producția de conținut

Nu există o rețetă anume când vine vorba de cantitatea de conținut pe care o poți publica pe Instagram, dar cu siguranta trebuie sa vezi ce funcționează cel mai bine în rândul publicului tău țintă. De aceea va trebui sa experimentezi cât mai mult. Mai întâi vei posta cel puțin o dată pe zi, ca apoi să crești, in funcție de rezultate, numărul postărilor. Este cazul majorității brandurilor mari din lume, care au un număr de cel puțin trei postări pe zi.

De asemnea este de reținut că, pe masura ce postezi mai mult, va trebui sa înțelegi, în funcție de rezultatele avute, care sunt momentele proprice pentru a posta pe Instagram.

Atenție! Deși nu pare important, va trebui să te folosești cât mai mult de Instagram Storie. Este o unealtă ușor de utilizat si foarte valoroasă. Vei avea parte de avantajul de a fi în centrul atenției oamenilor fără prea mare efort.

2. Promovează postările de pe Instagram si pe alte rețele de socialziare

O altă idee foarte bună este sa încrucișezi postările de pe o platformă socială pe alta. Practic poți promova conținutul Instagram pe Facebook pentru a maximiza acoperirea conținutului. În acest caz, este de reținut că fiecare platformă socială are propriile sale sisteme de bune practici. Mai precis, Instagram tinde să fie mai potrivit pentru hashtag-uri, în vreme ce Facebook are nevoie de o descriere diferită pentru imaginile postate.

  • Găzduiește concursuri sau pune întrebări pentru a încuraja implicarea

A pune întrebări sau a cere o acțiune este o modalitate distractivă de a-i încuraja pe adepții tăi să interacționeze cu postările tale de pe Instagram. Cel mai adesea, influencerii sau companiile recurg la concursuri cu cadouri pentru a implica alți utilizatori. Odată ales concursul, ai parte de nenumărate modalități de a te expune in așa fel, încât să atragi atenția oamenilor.

  • Intră LIVE pe Instagram

O altă strategie frecvent folosită de majoritatea celor din domeniu este de a intra in direct pe Instagram. Atunci când alegi această opțiune – de a fi in direct – vei ajunge chiar în partea din față a fluxului Povestiri, presupunând că nimeni altcineva nu este live în același timp. Sigla „LIVE” face, de asemenea, fotografia de profil mai proeminentă în aplicația Instagram.

  • Folosește Hashtag-urile într-un mod eficient

Utilizarea eficientă a hashtagurilor se poate dovedi crucială în ceea ce privește creșterea vizibilității tale sau a firmei. Pot fi utilizate până la 30 de hashtag-uri pentru fiecare postare pe Instagram, dar marjoritatea nu vor folosi un număr așa de mare. Pentru început îți recomandăm să folosești intre 5 si 10 hashtag-uri pe postare. Daca vei folosi mai multe, e posibil ca cei care te urmaresc să nu perceapă cu ochi buni acest lucru, considerând, mai degrabă, că încerci să obții cât mai multe aprecieri aleatorii posibil. De asemenea, nu este indicat să folosesti hashtag-uri repetitive sau irelevante, oamenii pot înțelege că ești plictisitor și vrei să-i expui la conținut generic.